2,3 MB ISBN: 978-83-63804-89-3 | |
ePUB | 2,3 MB ISBN: 978-83-63804-90-9 |
MOBI | 6,2 MB ISBN: 978-83-63804-91-9 |
opis | spis treści | |||
---|---|---|---|---|
Bezpłatny dostęp do publikacji
na stronie Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Zmiany zachodzące we wszystkich obszarach funkcjonowania gospodarki powodują, że wszyscy jej uczestnicy muszą modyfikować swoje podejście do prowadzonej działalności. Dotyczy to również wszystkich rodzajów aktywności i zachowań ludzi w organizacjach w sektorze publicznym i non profit. Szczególnego znaczenia nabierają zaś te zagadnienia związane z ZZL, które odgrywają rolę w kształtowaniu zaangażowania i postaw pracowników. Możliwe jest wykorzystanie praktyk ZZL stosowanych w biznesie, ale nie da się pominąć specyfiki funkcjonowania organizacji publicznych i pozarządowych. Urzędnicy, pracownicy instytucji usług społecznych mogą obecnie coraz częściej liczyć na podejmowanie przez decydentów takich działań, które mają na celu wspieranie ich rozwoju, budowanie zaangażowania, branie pod uwagę emocji. Co więcej, zaczęto również dostrzegać „ciemną” stronę organizacji, czyli pojawiające się coraz częściej zachowania patologiczne. Zapobieganie i przeciwdziałanie im jest jednym z najistotniejszych wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć współczesne organizacje. Prezentowana monografia składa się z czterech części, w których zaprezentowano różne aspekty kształtowania zaangażowania i postaw pracowników w różnych organizacjach w sektorze non profit. Część pierwsza zawiera opracowania dotyczące uwarunkowań zaangażowania organizacyjnego. W części drugiej zaprezentowano rozmaite podejścia do zaufania oraz emocji w relacjach pracowniczych. Część trzecia odwołuje się do różnych sposobów wspierania zaangażowania organizacyjnego odmiennych grup pracowniczych. W ostatniej części zawarte zostały opracowania, w których omówiono patologie występujące w organizacjach non profit.
|
© edu-Libri s.c. | wykonanie: edu-Libri s.c.